niedziela, 6 maja 2012

Pierwszy TAG: WIEM CO JEM !

Hej:) Dzisiaj przygotowałam dla Was odpowiedź na TAG: Wiem co jem. Bardzo mi się spodobał i dlatego z radością przyjęłam zaproszenie od Czarownicującej z bloga 'wiedźmi kociołek', którego serdecznie polecam -http://czarownicujaco.blogspot.com/

To pierwszy post tego typu na moim blogu, dlatego jestem bardzo podekscytowana:D



Zasady:

1. Napisz, kto Cię otagował i przedstaw zasady

2. Zamieść banner i odpowiedz na pytania

3. Otaguj kolejne 5 osób
 
Zapraszam Was serdecznie do przeczytania moich odpowiedzi na pytania zawarte w TAG-u
 
1. Czy uważasz, że odżywiasz się zdrowo?
 
Uważam, że bardzo się staram, chociaż zdarzają mi się niekoniecznie zdrowe szaleństwa, najczęściej podczas wyjazdów z przyjaciółmi, ale w żadnym razie nie rozpaczam z tego powodu:)
 
2. Czy zwracasz uwagę na skład produktów spożywczych? Jeśli tak, to jakich składników unikasz?
 
Od pewnego czasu zwracam na to większą uwagę i staram się wybierać produkty z jak najkrótszym składem. Dotyczy to przede wszystkim mrożonek- mieszanek warzyw i gotowych dań typu "prowansalskie" oraz nabiału. Im więcej rozumiem, z tego co czytam na etykiecie, tym bezpieczniej się czuję:D 
Niestety, mam słabość do parówek, ale i wśród nich znajdą się takie z przyzwoitym składem;)
 
3. Jesz dużo owoców i warzyw?
 
Przepadam za warzywami pieczonymi, grillowanymi, gotowanymi, w zupach itp. , ale wciąż jem za mało surowych. Wydaje mi się, że owoców jem niewiele, zapewne powinnam więcej:)
 
4. Czy kiedykolwiek się odchudzałaś? Na jakiej diecie? Zamierzasz się odchudzać w przyszłości?
 
Owszem, kilka lat temu jadłam dziennie 5 maleńkich i totalnie bezsensownych posiłków, udało mi się wtedy zrzucić kilka kilo, ale teraz wiem, że nie był to najlepszy pomysł. Później byłam już mądrzejsza i schudłam jakieś dwa kilo jedząc po prostu mniejsze porcje, nie odmawiając sobie tego, co lubię. Jestem raczej przeciwniczką diet, które  zupełnie odrzucają pewne grupy produktów, np. węglowodany. Uwielbiam chociażby razowe pieczywo, kasze, ryż i byłabym nieszczęśliwa, gdybym musiała wyeliminować je z jadłospisu. Planuję zgubić jakieś 3-4 kilogramy na lato, chociaż nie mam nadwagi, ale czułabym się po prostu lepiej, gdyby ubyło mi tu i ówdzie;) Z własnego doświadczenia wiem, że najlepsze efekty przynosi dieta typu " jedz mniej i wszystko w umiarze".
 
 5. Czy czujesz się dobrze w swoim ciele?
 
Miewam takie wahania nastroju, że jednego dnia czuję się dobrze, a innego narzekam bez końca;)
 
6. Jaka jest twoja ulubiona potrawa?
 
Lubię wiele rzeczy, jedną z nich są zupy, np. krupnik, zupa z zielonej soczewicy. W sezonie codziennie zajadam się bardzo prostą sałatką, która składa się z pomidorów, plastrów białego sera, ziół oraz dużej sporej ilości oliwy z oliwek. Do tego kromka razowego, "gliniastego" chleba- nie ma nic lepszego:D
 
7. Czy lubisz gotować?
 
Bardzo lubię!
 
8. Co chciałabyś wyeliminować z diety, a co do niej wprowadzić i dlaczego?
 
Chciałabym zwiększyć ilość zjadanych świeżych owoców i warzyw, bo czuję, że to wyszłoby mi na zdrowie;) . Uwielbiam majonez i to właśnie z niego chciałabym chociaż częściowo zrezygnować, bo jest dość ciężkim dodatkiem do sałatek lub kanapek.
 
9. Czego nie możesz przełknąć a co mogłabyś jeść cały czas?
 
Niemal bez ograniczeń mogę zajadać się chociażby wyżej wspomnianą sałatką z pomidorów oraz serkiem "Bieluch",  natomiast ciężko mi przełknąć wszelkiego rodzaju mięsa lub ryby w galarecie ( z powodu galarety właśnie )
 
10.Ile posiłków jesz dziennie?
 
Najczęściej wychodzi mi 5:)
 
11.Wypijasz odpowiednią ilość wody? ( min. 8 szklanek dziennie) ?
 
Pomimo moich postanowień, jestem pewna, że wypijam jej dużo mniej niż powinnam. Pocieszam się tym, że piję sporo innych płynów, np. zielonej herbaty.
 
 
Do odpowiedzi na TAG chciałabym zaprosić:
 
 
 
 
 
 
 

12 komentarzy:

  1. Nie pierdol, ciągle tylko wiedzę cię z fryturami, dżemorami, czipsieczkami, hamburgerami i pizzami ;d! Nikogo nie oszukasz haha ;*!

    Krupnik -- o zgrozo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HAHA;)
      A krupnik- my love <3!!!

      Usuń
    2. teraz na urodziny dostaniesz zamiast kalarepy nogi w galarecie ;*

      Usuń
    3. Twoje okrucieństwo nie zna granic!:D

      Usuń
  2. o nie wiedzialam ze nie lubisz mięsa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ale ja bardzo lubię mięso, ja tylko wspomniałam, że nie lubię takiego w galarecie!:D

      Usuń
  3. Dziękuję za otagowanie, bardzo podobają mi się pytania, także może jeszcze dzisiaj odpowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki wielkie za otagowanie :] postaram się jak najszybciej odpowiedzieć :]

    Pozdrawiam,
    Szarooka

    OdpowiedzUsuń